انتشارات مروارید اخیرا کتابی را با عنوان «چقدر خوبیم ما» نوشته ابراهیم رها روانه بازار کتاب کرده است؛
کتابی که نویسندهاش متن آن را حاصل تاملات خود در نقد رفتارشناسی ایرانیان در قالب بیانی طنزآمیز عنوان کرده است.رها در این زمینه می گوید: ما رفتارهای فراگیری در حوزه تعاملات اجتماعی داریم که بسیار مذموم است و قابل نقد. این ایرادات و رفتارها اما به نوعی در ما نهادینه شدهاست و به باور من اگر کالبد شکافی و نقد نشود، مانا می شود.......گزیده ای از متن کتاب :
«یعنی اگر داغ و درفش مان کنند و به میخ و سیخ مان بکشند و از دروازه ی شهر آویزانمان فرمایند و... اگر سر به سر تن به کشتن دهیم عمرا که کتاب بخوانیم.
ما اصلا یک جور مقاومت عجیبی در برابر کتاب خواندن داریم که تفلون در برابر چسبیدن غذا به ماهی تابه ندارد.
چنان نسبت به کتاب خواندن نفوذناپذیریم که ایزولاسیون هیچ پشت بامی نسبت به باران و برف چنین عایق نیست..................شکر خدا تمام اقوام و طوایف مختلف ما نیز در یک اتحاد ملی-میهنی بر سر کتاب نخواندن به توافق و تفاهمی چنان سترگ دست یازیده اند که بی آن که جایی ثبت اش کنند از هر قانون مثبوت و مضبوطی گرانقدرترمی شمارندش و در پاسداشت آن به جد و به جان می کوشند!....................ادامه مطلب
بیاض نیوز...
ما را در سایت بیاض نیوز دنبال میکنید
برچسب: «چقدر,خوبیم, نویسنده: بازدید: 26 تاريخ: سه شنبه 28 شهريور 1396 ساعت: 2:24